En måndag med fokus på miljövänlig kollektivtrafik och framtidens vård och omsorg

Denna februarivecka rivstartade med en måndag med fokus på miljövänlig kollektivtrafik, äldrefrågor och framtidens vård och omsorg. Under morgonen besökte vi Nobina tillsammans med riksdagsledamöterna Alexandra Völker (S) och Mathias Tegnér (S) för att höra mer om deras fantastiska satsning på att göra kollektivtrafiken i Norrtälje stad till den första helt elektrifierade. Det är mycket glädjande att Norrtäljes kollektivtrafik ligger så i framkant! Det är viktigt att vi tar tillvara på de stora möjligheter som finns med den snabba utvecklingen av eldrivna fordon.

Dagen fortsatte därefter med dörrknackning och samtal om kommunens och regeringens satsningar på de äldre och vad mer politiken kan och bör göra.

Ett taggat gäng på väg ut för att knacka dörr

På kvällen anordnades ett panelsamtal om vården och omsorgen och hur vi kan göra denna ännu bättre och tryggare i framtiden. Intresset var stort och det blev 1,5h av intensiva diskussioner med många tankar om hur vården och omsorgen kan vidareutvecklas. Deltog i panelen gjorde Peter Graf, VD för vårdbolaget Tiohundra, Christian Foster, förbundsdirektör för kommunalförbundet för sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON), Lena Augustsson, ordförande för pensionärsorganisationen SKPF i Norrtälje och Hanna Stymne Bratt, vice ordförande för KSON och ordförande för S i Norrtälje kommun.

Peter Graf mitt i diskussionen om hur vården och omsorgen kan bli ännu bättre

Den 21 februari kl.19 på Folkets hus i Norrtälje hålls nästa panelsamtal. Den gången om jobb, skola och utbildning. Hur ska vi se till att alla elever når kunskapsresultaten, hur förbereder vi våra barn- och unga för framtidens arbetsmarknad och hur får vi fler arbetslösa i arbete? För dig som inte är aktiv i Socialdemokraterna sedan tidigare bjuder vi på fika från kl.18.30!