Snart börjar bygget av den nya skolan i Rimbo!

Det kommer bli en väl påkostad skola med trygga och moderna lärmiljöer utformade för dagens och morgondagens behov. Skolan kommer även innehålla en ny kulturscen samt lokaler för kulturskolan.

De första symboliska spadtagen kommer att tas på torsdag av några av de barn som troligen själva kommer att börja på skolan. De kommer även att få lägga ned föremål och teckningar som de tycker symboliserar vår tid i en ”tidskapsel” som sedan kommer grävas ned under skolan.

Det har förekommit oro på sistone kring medieskriverier om att det ”skärs ned” på skolan. Därför vill vi förtydliga att ingenting har förändrats avseende vad samverkansstyret fattade beslut om att skolan ska innehålla. Vi tog beslut om en skola för 350 elever med goda lärmiljöer. Detta står fast, investeringen har inte skurits ned. Rimbo kommer få en ny modern skola med trygga och välanpassade lärmiljöer. Bra för eleverna och bra för Rimbo tycker vi!