Tillsammans för trygghet – 1 maj 2018

Under parollen ”tillsammans för trygghet” har vi idag firat 1 maj i Societetsparken i Norrtälje och i Folkets hus i Hallstavik. Fiskdamm och ponnyridning för de små blandades med politiska tal och musikunderhållning. Magnus Petterson, ordförande i fastighetsanställdas förbund, talade om vikten av att värna löntagarnas villkor och stärka välfärden, Christer Hallingström från fackförbundet Kommunal talade om hur viktigt det är för personalen inom vården och omsorgen att investeringar i välfärden prioriteras över skattesänkningar och Ingrid Markström från SSU talade om att vi behöver få ett nytt styre i landstinget som ser till att vården och omsorgen finns där behoven finns snarare än där lönsamheten är högst, innan ordet gick till kommunstyrelsens ordförande Ulrika Falk. Hon talade om hur vi efter 16 år i opposition vänt inriktning på politiken i Norrtälje kommun. Från Moderaternas fokus på privatiseringar och skattesänkningar till investeringar i bostäder, jobb, skola och vård och om hur viktigt det är att vi fortsätter på denna linje. Avslutningsvis talade hon om alternativen i svensk politik där högerns linje leder till lägre löner, högre hyror, svagare välfärd och stora skattesänkningar för de rika. Eller vår linje där vi använder vår starka ekonomi till att genomföra det största trygghetsprogrammet i modern tid.

Om 132 dagar är det val – tillsammans gör vi  Sverige och Norrtälje kommun starkare och tryggare!